пʼятниця, 30 вересня 2016 р.

Трагедія Бабиного  Яру
 В останні дні вересня людство відзначає 75-ті роковини кривавої трагедії, яка сталася в Бабиному Яру  на початку Другої світової війни.
За два дні 29-30 вересня 1941 року в Бабиному Яру німці розстріляли  33 тисячі чоловік. Всього по різним підрахункам , за час окупації  Києва гітлерівцями,  тут було знищено  до 200 тисяч мирних жителів.
Голокост – його породила  фашистська свідомість , повна відчуття своєї переваги над  іншими націями.
  Масові страти продовжувалися аж до самого відходу німців  з Києва. 10 січня 1942 року були розстріляні 100 матросів Дніпровського загону  Пінської  військової флотилії. У 1941-1943 роках у Бабиному Яру  було розстріляно 621 член ОУН (фракція С.Бандери), серед них українська поетеса Олена Теліга і  її чоловік,  5 циганських таборів,
Крім того, на місці військового табору частин РСЧА був відкритий Сирецький концтабір, в якому містилися комуністи, комсомольці, підпільники, військовополонені та інші. 18 лютого 1943 в ньому були розстріляні троє гравців футбольної команди «Динамо» - учасників «Матчу смерті»: Трусевич, Кузьменко та Клименко. 
Всього в Сирецькому концтаборі загинуло не менше 25 000 чоловік. Відступаючи з Києва і намагаючись приховати сліди своїх злодіянь, нацисти в серпні - вересні 1943 встигли частково знищити табір, вирили і спалили на відкритих «печах» безліч трупів, кістки перемелювалися на спеціально привезених з Німеччини машинах, попіл був розсипаний по всьому Бабиному Яру.
Бабин Яр став спільною могилою для  людей різних національностей, які стали жертвами  нацистського режиму.
Кров мільйонів невинних людей  не дає нам права  забути про одну  з найбільших трагедій  ХХ  століття…
Спочатку вони прийшли за комуністами,
і я промовчав, адже я не комуніст.
Потім вони прийшли за євреями,
і я промовчав, адже я не єврей.
Потім вони прийшли за членами профспілок,
і я промовчав, адже я не член профспілки.
Потім вони прийшли за католиками,
і я промовчав, адже я не католик.
Потім вони прийшли по мене.
І вже не лишилося нікого,хто міг би заступитися за мене.
(М. Немюллер)


Немає коментарів:

Дописати коментар